Reisdag 6 naar Capitol Reef - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Leen en Dieter Hassent - WaarBenJij.nu Reisdag 6 naar Capitol Reef - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Leen en Dieter Hassent - WaarBenJij.nu

Reisdag 6 naar Capitol Reef

Door: LeenDieter

Blijf op de hoogte en volg Leen en Dieter

06 Mei 2012 | Verenigde Staten, Torrey

Goed geslapen vannacht, om 7 uur wakker geworden en een stevig amerikaans ontbijtje genuttigd. Blijkbaar zijn de navajo's niet zo gewent aan europeesche motorrijders wat we werden met wat gelach ontvangen toen we met onze lederen broeken en laarzen aan het restaurant binnen stapten. Twee getoaste boterhammen met scrambled eggs en bacon + 4 pannekoeken met maple syrup later zijn we maar weg gegaan anders begon het een beetje associaal te worden.

Na wat overleg hebben we toch maar besloten de Moki-Dugway te laten voor wat het is. Bij toeval liepen we een nederlandse reisleider tegen het lijf die deze bergpas kende en ook die gaf aan dat het wel heel steil was en het ook echt allemaal gravel was. Na ons avontuur in Hackberry leek het ons beter het lot niet nogmaals te tarten en maar gewoon 40 mijl om te rijden.

Daar hebben we absoluut geen spijt van gehad. Wederom moeten we toegeven dat vandaag toch écht de mooiste rit was die we tot nu toe gereden hebben. De grand Canyon is met al z'n natuurgeweld niet te overtreffen, maar qua wegen en bijbehorende omgeving sloeg vandaag werkelijk alles.

Als eerste vanuit Kayenta, Monument Valley binnen gereden, deze vallei wordt beheerd door de Navajo indianen en die hebben zich toch wel een heel mooi stukje Amerika toegeëigend (of was het eigenlijk gewoon al van ze?). Mooie foto's gemaakt en uiteraard het beroemde shot met de oneindige weg Monument Valley in met aan het einde de tafelberg. Het leuke was dat we dat shot maar niet konden vinden, zelfs tot we er uit reden hadden we het nog niet gevonden, tot we in de spiegel keken.... Snel gestopt en alsnog de foto gemaakt.

Net buiten Monument Valley hebben we in Bluf getankt, dit was voorlopig het laatste bezinestation tot aan Hanksville, zo'n 122 mijl. Toen over highway 191 en 95 naar het noorden. Werkelijk een schitterend stuk om te rijden. Hele lange flauwe bochten, cruisecontrol aan op 65, één handje los, de Harley het werk laten doen en zelf genieten. Na een uurtje reden we Glenn Canyon in waar we een prachtige route om Lake Powel en over de Colorado river gereden hebben. Vandaag veranderde de natuur ongeveer elk uur.

Toen we, met nog ruim voldoende benzine in de tank (we hadden ons voor niets zorgen gemaakt), aankwamen in Hanksville, hebben we eerst maar eens een dubbele cheeseburger naar binnen geschoven. Daarna de laatste 45 mijl naar Torrey gereden. Dit laatste stukje gaat voor een groot deel door Capitol Reef National Parc. Had ik het woord schitterend al genoemd? Hier hebben we wat geprobeerd te filmen al rijdend. Zie onderstaand de links.

Ook morgen willen we weer bijtijds weg, het is welliswaar een korte rit naar Bryce Canyon, slechts 250km, maar ze houden koud en slecht weer in de middag, dus voor die tijd willen we er zijn. Verder is en wordt het weer prima, zo tussen de 25-35 graden en strak blauw. Heerlijk!

Pa die Monument Valley uit rijdt: http://youtu.be/LK_M1oSRgpI

Door Capitol Reef: http://youtu.be/scpup627L5I

Dieter op Amboy Road (reisdag 2): http://youtu.be/5udSYx8tvNs

• 07 Mei 2012 - 08:28

Joke:

Ik geloof dat wij hier van lieverlee toch maar een (klein) beetje jaloers moeten gaan worden.
    Prachtig jongens!!

• 07 Mei 2012 - 09:54

Ton:

Wat een belefenis mannen
    Ik kreeg gisteren toen we op kraamvisite ;-) waren bij Daphne de link naar deze site door.
    Wat een avontuur mannen.
    als ik deze fotos zie kan je allen hier al 3 weken doorbrengen.
    succes met de rest van de reis

• 07 Mei 2012 - 11:51

Wim:

was dit echt de mooiste!! ik denk als ik je verslagen lees dat het voor jullie een aaneenschakeling van mooie dagen is, nog veel plezier leen en dieter.

• 07 Mei 2012 - 16:33

Karen,Richard Kim:

Ziet er mooi uit!!!
    Veel motorplezier en we volgen jullie!!

Groetjes van ons

• 07 Mei 2012 - 17:20

Adrie:

Ik sluit me bij de rest aan: in één woord SCHITTEREND!!!!!!!!

• 07 Mei 2012 - 17:47

Jan En Mieke:

Hoi mannen,
    Wat een super reis hebben jullie zeg. En Dieter tegen jou wil ik even zeggen dat ik je opgegeven heb als reisverslaggever bij het Algemeen Dagblad. Jij mag na de vakantie meteen starten met het schrijven van reisverslagen. De verhalen zijn boeiend en heerlijk om te lezen. Geniet er vooral heel veel van. Wij reizen een beetje met jullie mee. Liefs van ons uit Roosendaal.

• 07 Mei 2012 - 21:54

Erwin En Nathalie:

Wat een schitterend mooie reis en een heel leuk verslag.

Wij wensen jullie nog vele mooie en veilige miles toe en we houden jullie in de gaten.